Izolski občinski svetniki so na včerajšnji redni seji v drugi obravnavi soglasno sprejeli predlog odloka o ureditvi cestnega prometa v občini Izola.
SO V IZOLI REKLI STOP TURISTOM? Strožji režim v mestnem jedru, kmalu pridejo na vrsto Livade
Izola
Predhodni odlok je bil sprejet leta 2005 in nazadnje dopolnjen ter spremenjen leta 2023. V dveh desetletjih sta se spremenili tako pravna podlaga kot zahteve glede ureditve cestnega prometa v občini, zato je bila posodobitev neizogibna, so sporočili z izolske občine. Občina je v obdobju 30-dnevne javne obravnave, in že pred tem, preučila prejete pripombe in predloge ter se do njih opredelila. Nekatere je smiselno upoštevala in jih vključila v dopolnjeni predlog odloka.
Obrazložitve o odloku je na seji podal Gvido Modrijan s podjetja Structura d.o.o., ki je pojasnil, da sta med pripombami izstopali dve večji spremembi – da se parkirišče na Velikem trgu nameni samo stanovalcem mestnega jedra, "se pravi, da parkirišče ne bi bilo več običajno javno parkirišče", ter sprememba, da lahko lastnik, ki nima stalnega prebivališča v občini Izola, dobi dovolilnico za njegovo vozilo za časovno obdobje pol ure, da torej lahko dostopa do svoje nepremičnine; nato pa lahko vozilo parkira na katerem od drugih plačljivih parkirišč oziroma skladno z abonmajem.
Parkiranje na Velikem trgu bo tako po novem dovoljeno le imetnikom dovolilnic in bo trg izvzet iz območja plačljivih parkirišč.
Občinski svetniki so se strinjali, da je narejen pomemben prvi korak, da pa bo v prihodnje morda potrebnih še nekaj popravkov. Strinjali so se tudi, da bo potrebno poostriti nadzor nad spoštovanjem novega odloka.
Odlok se bo začel uporabljati 15. junija 2025, podrobnosti izdaje dovolilnic pa bodo določene po uveljavitvi odloka s posebnim pravilnikom. Bistvena sprememba je v tem, da dovolilnica za parkiranje ne bo več prenosljiva in bo vezana na stalno prebivališče ter registrsko številko vozila upravičenca.
Staro mestno jedro po tem odloku obsega urbanizirano območje severovzhodno od Sončnega nabrežja in Velikega trga ter severno od Trga republike in dela Cankarjevega drevoreda; od križišča s Trgom republike do križišča s Kosovelovo ulico, ki je na vzhodu omejeno z delom Kosovelove ulice; od križišča s Cankarjevim drevoredom do križišča z Zustovičevo ulico, z Zustovičevo ulico, z delom Tovarniške ulice, od križišča z Zustovičevo ulico do križišča z Ulico ob pečini in Ulico ob pečini do morske obale.
Območje posebnega prometnega režima vključuje območje starega mestnega jedra Izole, območje Ulice prekomorskih brigad, Volaričeve ulice in Gorkijeve ulice ter območje Plenčičeve ulice, Brkinske ulice in Ulice svobode v delu od Neimenovane ulice v podaljšku Ulice oktobrske revolucije do Cankarjevega drevoreda ter območje večstanovanjskih objektov, Drevored 1. maja 6 in 8.
Za območje posebne prometne ureditve novi odlok predvideva strožji režim dostopa in parkiranja – promet se lahko omeji s postavitvijo fizičnih zapor na način, da je zagotovljen nemoten dostop intervencijskim vozilom, za prehod pa je potrebna posebna dovolilnica, promet je dovoljen tudi za vozila s posebno pravico. Dovoljena bo tudi vožnja z dostavnimi vozili in ustavitev na za to označenih mestih za dostavo.
Odlok določa območje za pešce na območju naslednjih ulic: Ljubljanska ulica, Koprska ulica, Gasilska ulica, Ulica ob stolpu, Ribiška ulica, Istrska vrata, Verdijeva ulica, Manziolijev trg, Alietova ulica, del Smrekarjeve ulice: od križišča z Ulico Alme Vivoda do križišča z Alietovo ulico in Manziolijevim trgom, Spinčičeva ulica in sprehajališče ob Kopališki ulici, Volaričeva ulica, Gorkijeva ulica, del Ulice IX. korpusa: od Ulice Franeta Marušiča do Ulice Zvonimira Miloša, Ulica Franeta Marušiča, Ulica Mihaele Škapin, Ulica Ferda Bidovca, Ulica Emilia Driolia, Ulica Alojza Valenčiča. Na tem območju je dovoljen promet za vozila, ki pridobijo ustrezno dovoljenje.
Izolski župan je po sprejetju odloka izpostavil še, da se je v času javne obravnave odloka nanj obrnilo kar nekaj prebivalcev Livad, ki so predlagali, da bi podobno sprejeli tudi na tem območju. Zato je predlagal, da bi se jeseni lotili priprave odloka za strnjeno območje Livad. "Največ problemov je s tistimi, ki pridejo v večernih urah ali v pozno popoldanskih urah domov in nimajo kje parkirati, ker v sezonskem času tam cel dan puščajo avtomobile celo tisti, ki gredo na kopanje," je dejal Bogatič.
Komentiraj
Bravo debilčki...treba vas jebat in tako je prav. Udaj bomo zbirali podpise, da v ulicah nema parkiranja. Pa boš videl kako ti kaj priada bwahahahaajajaajaha
Po postavitvah zapornic ter "panetonov" se sedaj praktično ne more več do lastnih stanovanj in so velike težave, ko je potrebno kaj pripeljati za vse uporabnike ter lastnikje stanovanj, bodisi novo stanovanjsko opremo, da ne govorimo ob kakšni sanaciji kopalnic ter stanovanja, kar je po tolikih letih docela razumljivo. V takšnem okviru ostaja alternativna možnost, da se obvesti redarstvo ali Komunalo, da odprejo ali dovolijo uporabo takšnih prevozov, da tamkajšnji stanovalci uredijo najbolj nujne in pereče probleme. Drauga plat medalje, pa je, kako je vse skupaj organizirano, saj je potrebno pridobiti predhodno dovoljenje za prehod in odklenitev zapornic, saj o tem odločajo "posvečeni", ki imajo ves nadzor nad urniki in možnostmi prehodov zapornic. Poseben problem pa so tudi nujna zdravstvena oskrba, saj menda nihče ne ve, kdaj bo kdo iz Območja Livad potreboval nujno zdravniško pomoč ali prevoz z reševalnim vozilom v SBI ali v druge bolnišnice v UKC Ljubljana ali celo Maribor. Glede organiziranosti, ki ima mnogo pomanjkljivosti, se lahko že zaplete, ko pride ali pripelje stanovalca iz Livad, kakšna druga reševalna služba, ki ima sedež v Postojni, Sežani ali Ilirski Bistrici in ti ne vedo za vse naše težave in prošnje na razne urade, ko pripeljejo ali odpeljejo bolnika iz Livad. Da ob tem ne govorimo, kako prijetno je, ko je potrebno nekoga na bolniškem vozičku peljati vse do zapornic, kjer čaka reševalno vozilo, ob vsakovrstnih vremenskih razmerah ob dežju, burji,..verjemite, tisti, ki je to poskusil v ostri zimi, si je to zapomnil za celo življenje. V tem okviru pa so stanovalci Livad, tudi v podrejenam položaju z vsemi tistimi, ki imajo parkirišča pred stanovanji ali stanovanjskimi hižami. Da ob tem ne govorimo o prednostih takšnih ureditev, posebej sedaj , ko vsi silijo k nakupom električnih ali hibridnih avtomobilov z možnostmi hitrih polnilnic. Verjemite, kljub temu, da je stanovalcev v Livadah več tisoc, na tem območju ni niti ene samcate polnilnice e-avtomobilov, pa vodstvo občine v vseh teh letih poudarja, da je v službi občanov...
Poleg tega pa je res, da je glede na število prebivalcev v Livadah, število gospodinjstev ter število avtomobilov v teh gospodinjstvih, presega enega, dva, tri, lahko, pa tudi več avtomobilov, ki jih uporabljajo občani s stalnim bivališčem v Livadah, da je število parkirnih mest, tudi zaradi zgoraj naštetih specifičnosti Livad, veliko premalo. In sedaj hočejo naši zakonodajalci še zmanjšati število dovolilnic na eno samo vozilo, ko pa je bilo še v odloku 10.02.2000, dovolilnica dovoljena za do 4 istovrstna vozila stanovalcev v Starem delu mesta ter Izoli, Livade pa so bile takrat izvzete. Tukaj se postavlja vprašanje, kje se bo parkiralo preostale avtomobile v družinah in gospodinstvih, mar na preostalih plačljivih parkiriščih, kar bo še poslabšalo premoženjsko stanje gospodinjstev, da ne govorimo o upokojencih.
Ko smo že pri velikem problemu v Livadah, ki se ga kot kaže nihče ne upa lotiti, niti Stavbenik kot investitor, niti odgovorni za takšno stanje, niti ustrezni inšpektorji, saj je vse to posledica načina kurnenja na območju Livad, to je uporabo utekočinjenega plina UPN, ko so možnosti prehoda na zemeljski plin s strani dobavitelja Butan plin, zelo majhna. Na tem področju so bile v preteklosti žal, tudi smrtna žrtev ter hospitalizirani zaradi zastrupitev s plinom, pa se še vedno nekdo igra z našim zdravjem. V obdobju vselitve so nam zagotavljali, da bomo imeli najbolj čisto ogrevanje, najbolj ekološko ogrevanje, kar se je v veliko letih izkazalo za veliko zmoto, saj cene mesečne uporabe tega plina dosegajo ali v nekaterih zimskih mesecih presegajo tudi 200 € na mesec. Zato so se mnogi preusmerili na drugačen način ogrevanja, kot so klime, toplotne črpalke ali drugo...Največji problem pa je, da so v stanovanjskih blokih mnogokje neustrezni, tako konstrukcijsko kot uporabniško, dimniki in dimne tuljave, saj ne omogočajo uporabe modernih konvekcijskih plinskih kotlov s prisilnim vlekom, sedaj so namreč v uporabo tako plinski kotli, ki črpajo kisik iz prostora in imajo po zakonu omejeno časovno uporabo. In vse te konstrukcijske spremembe dimnikov, ki to sedaj niso, bi morali vgraditi nove tuljave, ki bi segale od vrha stanovanjskega bloka, do posameznega uporabnika in gospodinjstvo, kar naj bi seveda krili iz lastnih stroškov. To pomeni, da bi za konstrukterske in izvedbene napake graditeljev stanovanjskih blokov v Livadah, morali sami stanovalci, ki smo pošteno plačali svoja stanovanja, morali sedaj to popravljati na svoje stroške, kar bi še bolj osiromašilo družinski proračun.
No, sedaj pa bo nova podražitev utekočinjenega plina na 5,5204 €/m3, kar bo še bolj oklestilo in prizadelo uporabnike takega načina uporabe sanitarne vode ter ogrevanja. Tukaj se hitro razblinijo želje Butan plina, da bo uspel zagotoviti velike rezervoarje za uporabno mestnega plina, kot ga imajo sedaj v novih naseljih blokov v Kopru. Vse to pa razgalja vso bedo tudi državne politike, ki je subvencionirala uporabo zemeljskega plina ter znižala njegove cene, medtem pa ni nihče upošteval željam uporabnikov utekočinjenega plina tudi pri nas v Livadah. Da ob tem ne govorimo o oddajanjih stanovanj preko ARBNja ter dovoljeni dolžini oddaje, ki bo sedaj odvisna tudi o posameznih občin, da ne govorimo o higieni, o gomazečih ščurkih, o iztrebkih, ki jih puščajo lastniki psov ob in pri otroških igriščih ter zelenicah, pa še o veliko drugih žgočih problemov, ki še vedno ne najdejo mesta na sejah odločevalcev ter vsakokratne politične vrhuške...
Vse to so dejanski problemi, da se ne našteva še vseh ostalih, ki zadevajo vsakdanje delo in življenje občanov, ki bi morali na dnevno red tako v Krajevno skupnost, kot tudi v vse ostale odgovorne institucije ter posebej odgovorne na Občini Izola, ki bodo, kot izgleda odločali o naši bodočnosti, predvsem pa, kako obremeniti naša gospodinjstva ali pa z ustreznimi okrepi še bolj polniti svoj proračun ter morda na tiho začeti uvajati skrite davke, seveda pod drugim imenom...
Naredimo podobno kot v Piranu.
Tri rampe na vhodih v Izolo.
Kamera prebere tablico in če te ni na seznamu nema vhoda.
Izolani smo parkirali pri ladidelnici in tudi ti boš zdržal brez drugega avto 3 dni koliko traja servis.
Bravo občina za ta odlok
Tako je bil lahko en avto parkiran z dovolilnico, ostali pa zunaj z abonmajem. Zdaj pa ne bo možnosti dostave do doma, ko bo avto z dovolilnico na servisu na pr.
Ras ne vidim tehtnega razloga, da sedaj to ni omogočeno kaj podobnega. Še vedno prenosljiva a le med avti iz seznama upravičencev.