Nova nemška študija razkriva, da uporaba umetne inteligence v medicini zmanjšuje zaupanje pacientov v zdravnike. Zdravniki, ki omenjajo uporabo AI, so ocenjeni kot manj empatični, manj kompetentni in manj zanesljivi – tudi kadar tehnologija opravlja zgolj administrativna opravila. Raziskava poudarja, da je zaupanje pacientov ključno za uspešno zdravljenje. Avtorji opozarjajo: če želimo AI učinkovito vključiti v zdravstvo, morajo zdravniki znati jasno komunicirati njeno vlogo in koristi.
Zdravniki, ki uporabljajo umetno inteligenco, so pri pacientih ocenjeni slabše, trdijo psihologi z univerze v Würzburgu in univerzitetne bolnišnice Charité v Berlinu. Študija, ki so jo izvedli, je pokazala, da zdravnike, ki v svojem delu omenjajo uporabo umetne inteligence, doživljajo kot manj kompetentne, zanesljive in empatične. To velja tudi za primere, ko umetna inteligenca ni bila uporabljena za diagnostične ali terapevtske namene, temveč zgolj za administrativna opravila.
Podatki so bili zbrani na podlagi odzivov 1276 odraslih oseb iz Združenih držav Amerike, ki so si ogledali oglase za zdravniške ordinacije in ocenili različne lastnosti predstavljenih zdravnikov. Študija je bila objavljena v znanstveni reviji JAMA Network Open. Oglasi so se razlikovali le v enem elementu – v navedbi, da zdravnik uporablja umetno inteligenco za administrativne, diagnostične ali terapevtske naloge. Kontrolna skupina je videla enak oglas, vendar brez kakršne koli omembe umetne inteligence.
Avtorji študije menijo, da je eden od razlogov za negativno zaznavo lahko strah, da bodo zdravniki slepo sledili priporočilom umetne inteligence.
Tako kot na številnih drugih področjih ima umetna inteligenca tudi v sodobni medicini vse pomembnejšo vlogo. Vendar pa so znanstveniki poudarili, da je odnos zaupanja med pacientom in zdravnikom ključen za uspešno zdravljenje.
"Ko zdravniki svoje paciente obvestijo o uporabi umetne inteligence, bi morali poskušati nasloviti morebitne pomisleke in poudariti koristi," so povzeli avtorji v skupni izjavi – zdravniki bi lahko, denimo, imeli več časa za svoje paciente, če bi umetna inteligenca prevzela del administrativnega bremena. "Kljub vse večji tehnološki razvitosti bi umetna inteligenca na ta način lahko celo naredila naš zdravstveni sistem bolj človeški," so zapisali.