MEDTEM KO 2TDK 'POKA' OD PONOSA, KRAJANOM POKAJO HIŠE: "Sanacije škode ni, vi pa o dobrem sodelovanju?!"

Koper

Izjava direktorja družbe 2TDK o "dobrem sodelovanju vseh deležnikov" ob zaključek gradbenih del na Odseku 2 Drugega tira je naletela na burne odzive na družabnih omrežjih, kjer nekateri prebivalci Gabrovice pri Črnem Kalu navajajo, da brez uspeha opozarjajo na škodo na svojih hišah, nastalo zaradi miniranja tunelov, prav tako ni bila sanirana škoda na cestah, nastala zaradi težke mehanizacije. Medtem 2TDK zatrjuje, da Gabrovica ne leži znotraj vplivnega območja gradnje, pregledi objektov znotraj tega območja pa naj ne pokazal poškodb, tudi meritve vibracij ob miniranjih niso presegle mejnih vrednosti. Glede poškodovanih cest dodajajo, da gradnja še ni zaključena, zato naj bi bila sanacija smiselne šele po končanih delih.

Na Odseku 2 so se zaključila glavna gradbena dela - pet predorov, dva viadukta in odprta trasa na tem območju, kar so v družbi 2TDK predstavili kot "ključen mejnik" pri izgradnji sodobne železniške povezave na drugem tiru od Divače do Kopra

"Zaključen Odsek 2 predstavlja pomemben dokaz, da je mogoče tudi najzahtevnejše infrastrukturne projekte voditi uspešno, če so prisotni jasna vizija, strokovnost in dobro sodelovanje vseh deležnikov," je dejal ob tem generalni direktor Matej Oset in s tem na družabnih omrežjih sprožil kritičen odziv krajanov, ki se z njegovimi besedami o "dobrem sodelovanju" ne strinjajo.

"Pod kakšen tepih pa ste vrgli dobro sodelovanje z domačini?" se sprešuje eden od uporabnikov, spet drugi: "Kdaj boste pa pričeli sanacijo fasad, temeljev hiš, uničenih poti zaradi vožnje težke mehanizacije, čeprav je znak za prepovedan promet nad 5t? Pridite malo v Gabrovico..."

In še: "G.Oset, zdaj pa lahko poskrbite tudi za povračilo škode, ki je nastala na hišah v vasi Gabrovica, zaradi miniranj tunelov na vašem Ii. tiru…. Pa lepo vabljeni na ogled škode…"

Odgovor 2TDK: Gabrovica ni znotraj vplivnega območja gradnje

Na očitke krajanov se je družba 2TDK odzvala s pojasnilom, v katerem navaja, da vas Gabrovica pri Črnem Kalu ne leži znotraj vplivnega območja gradnje, kot ga je določil projektant že pred začetkom del, in tudi ne znotraj razširjenega vplivnega območja, opredeljenega na pobudo Mestne občine Koper (MOK).

V podjetju poudarjajo, da so bili pregledi objektov izvedeni znotraj uradno določenega vplivnega območja"vplivno območje 80 metrov (najkrajša razdalja od vira vibracij-osi predora do objekta) in razširjeno vplivno območje po zahtevi MOK 100 metrov (najkrajša razdalja od vira vibracij-osi predora do objekta)" - ter da družba GR Investicije, ki je izvajala te preglede, ni zaznala poškodb na stavbah. "Družba GR Investicije je stanovanjske objekte pregledovala pred pričetkom del, med deli in po zaključenih delih in ni identificirala novih poškodb ob vmesnem stanju oziroma končnem pregledu," razlagajo.

Prav tako so tudi meritve za objekte izven vplivnega območja pokazale, da izmerjene vrednosti vibracij, ki so nastale v času miniranja, niso presegle mejnih vrednosti po mednarodnih standardih,  in da "med gradnjo drugega tira ni moglo priti do poškodb konstrukcijskih delov stavb".

Glede povračil škode 2TDK navaja, da odškodnin ne sme izplačevati, "dokler neodvisne institucije, ki so opravljale meritve in oglede neposredno na terenu, navajajo, da do škode ni prišlo, sploh pa ne kot posledica gradnje".

Sanacija cest "v pripravi"

V povezavi s poškodbami cestne infrastrukture priznavajo, da so izvajalca del večkrat pozvali k dolžnosti spoštovanja vseh prometnih pravil in predpisov in da so prejeli poročilo komisije KS Črni Kal, ki je popisala škodo na javnih površinah, "ki jo pripisuje gradnji drugega tira", vendar dodajajo, da gradnja še vedno poteka, zato sanacija ni smiselna pred zaključkom gradbenih del.  

"Izvajalec gradbenih del je že seznanjen, da bo sanacija določenih cest potrebna, nekatere sanacije pa so celo v pripravi," zagotavljajo. Ob tem opozarjajo, da so v poročilu komisije KS Črni Kal o popisu škode tudi fotografije cestišč, kjer po njihovi evidenci med gradnjo ni potekal transport gradbene mehanizacije, "zato nastalih poškodb na teh odsekih ni mogoče neposredno povezati z izvajanjem gradnje drugega tira".

2TDK še dodaja, da vabila na ogled škode s strani krajanov Gabrovice niso prejeli, da pa redno sodelujejo s komisijo MOK in da so "odprti za dialog" - ocenjujejo tudi, da je "sodelovanje z domačini, ki so pripravljeni na dialog, dobro".

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija