Glede na trenutno časovnico bo Darsova Serminska vpadnica presegla dosedanjega neuradnega svetovnega rekorderja po počasnosti cestne gradnje. Za 1,4 kilometra ceste bo Dars potreboval približno 810 dni, kar bi lahko doseglo nov svetovni rekord za najpočasnejšo gradnjo. Do sedaj je ta primat pripadal približno šest kilometrov dolgemu odseku Route 166 v Toms Riverju v ZDA, ki so ga gradili skoraj tri leta, zaradi česar je bil uradno prijavljen v postopek potrditve Guinnessovega svetovnega rekorda kot najpočasnejša cestna gradnja. Izračuni kažejo, da je Darsova gradnja Serminske vpadnice kar trikrat počasnejša.
1,4 KILOMETRA CESTE BODO GRADILI DVE LETI: Dars s Serminsko vpadnico v Guinnessovo knjigo rekordov?
Koper

Doslej je neslavni rekord pripadal Route 166 v Toms River v zvezni državi New Jersey v ZDA. Ko je državni izvajalec konec marca 2016 začel postavljati stožce za preusmeritev prometa ob začetku projekta Route 166, so vsi pričakovali, da bodo motnje trajale približno eno leto, v resnici pa so trajale neverjetno dolgo – skoraj tri leta.
Zato je lokalni podjetnik vložil uradno prijavo za Guinnessov rekord za najpočasnejšo cestno gradnjo – promet je bil zaradi gradnje cestnega odseka, dolgega približno šest kilometrov, moten 1.061 dni.

Prijava v Guinessovo knjigo rekordov je bila sprejeta, a je kasneje Guinnessova ekipa sporočila, da predloga ne morejo sprejeti kot Guinnessov rekord, ker je projekt preveč specifičen za splošni referenčni sistem Guinnessovih rekordov – obstajajo namreč tudi gradbeni projekti, ki trajajo celo stoletje ...
Kljub temu se je Route 166 v Toms River ohranil v zavesti svetovne javnosti kot nesporen neuradni rekorder počasnosti cestne gradnje. Vendar pa, če ga primerjajmo s Serminsko vpadnico, postane očitno, da nov svetovni rekord v počasnosti gradnje pripada Darsu – ta Serminsko obvoznico gradi že od julija 2024, končal pa naj bi jo po svojih lastnih napovedih jeseni 2026.
Če se bo Darsova napoved uresničila in bo gradnja končana jeseni, torej oktobra ali novembra 2026, bi to pomenilo, da bi Dars za 1,4 kilometra ceste potreboval približno 810 ali celo več dni, s čemer bi lahko dosegel nov svetovni rekord za najpočasnejšo cestno gradnjo na svetu.
Če so namreč v Toms River porabili približno 177 dni ali skoraj pol leta za en kilometer cestnega odseka, bo po svojih lastnih napovedih Dars porabil približno 579 dni oziroma skoraj leto in pol za kilometer Serminske vpadnice.
Z drugimi besedami: Darsova gradnja Serminske vpadnice je trikrat počasnejša od dosedanjega neuradnega svetovnega rekorderja. Ko bodo gradbena dela končana, bo torej hkrati s slovesno otvoritvijo novega, težko pričakovanega cestnega odseka, lahko stekel tudi postopek za vpis Darsa v Guinnessovo knjigo rekordov.
