Vlada je včeraj sprejela odločitev, ki je močno odmevala v javnosti – potrjen je bil predlog interventnega zakona, s katerim bo državni zbor odločal o štirimesečnem podaljšanju veljavnosti letnih vinjet. A največ pozornosti je vzbudila uredba o ukinitvi vinjet na obalni hitri cesti med mednarodnim mejnim prehodom Škofije in Koprom, ki bo začela veljati 1. januarja 2026. Takšnemu ukrepu je še pred kratkim odločno nasprotovala Alenka Bratušek, zdaj pa je vlada – v kateri sama vodi infrastrukturni resor –, ubrala povsem drugačno pot. Z ukrepom vlade o izvzemu vinjet na koprski hitri cesti je nezadovoljen predsednik uprave družbe Dars Andrej Ribič, ki je dejal, da "brezplačnega kosila ni". V preteklosti je namreč poudarjal, da takšen ukrep lahko ogrozi finančno stabilnost Darsa. Štirimesečno podaljšanje veljavnosti vinjet pa zanj ne predstavlja nobenih težav, "saj je Dars stabilna družba, 20 milijonski izpad iz naslova cestninjenja, pa ne bo predstavljalo večjih težav za družbo".
BRATUŠEK OBRNILA PLOŠČO, RIBIČ PROTI VLADI: "Ukinitev vinjet na obalni hitri cesti je neprimerna"
Koper
Z ukinitvijo vinjet na obalnih hitri cesti, je država po dolgih prizadevanjih lokalnega prebivalstva le uslišala njihove zahteve. Pobudo za izvzem koprske hitre ceste iz vinjetnega sistema sta pred meseci sprožila poslanka SD Meira Hot in poslanec italijanske narodne skupnosti Felice Ziza, njuno pobudo pa je s podpisi podprlo kar 8.000 prebivalcev.
"Predlagana rešitev prinaša olajšanje za vse, ki vsak dan živijo posledice preobremenjenosti lokalnih cest in nevarnosti v prometu," je v odzivu zapisala Hotova, ki odločitev vlade vidi kot zmago zdravega razuma in lokalne skupnosti.
Je pa vlada, kot kaže, sprejela to odločitev proti volji infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek. Spomnimo, drugega aprila letos je na gradbišču serminske vpadnice v Kopru takšni pobudi odločno nasprotovala. Dejala je, da razume ljudi, ki si želijo ukinitev vinjet, nikakor pa ne razume poslancev, da so pripravljeni na kocko postaviti finančno stabilnost Darsa.
Da bi lahko izvzetje obalnega odseka iz sistema vinjet, imelo hude posledice za Dars, je Bratuškova odločno zatrjevala še konec septembra na seji državnega zbora. Dejala je, da je takšnih odsekov po državi veliko in da bi lahko to povzročilo domino efekt. Poslanko Hot, ki je bila med najbolj glasnimi pobudniki izvzetja vinjet, je obtožila populizma in nedržavotvornosti.
Ribič pozdravlja podaljšanje vinjet, njihovo ukinitev na obalni hitri cesti označuje za neprimerno
Predsednik uprave družbe Dars Andrej Ribič je v izjavi za medije dejal, da predlog vlade o štirimesečnem podaljšanju veljavnosti letnih vinjet razume in pozdravlja kot poskus, da se odkupijo uporabnikom avtocest zaradi številnih zastojev, ki nastajajo zaradi del.
Pojasnil je, da bo ta ukrep za Dars pomenil 20 milijonov evrov izpada iz naslova cestninjenja in 70 milijonov evrov likvidnostnega premika. Vendar pa Ribič meni, da to ne bo predstavljalo večjih težav za družbo in da izvajanje investicij in poplačilo obveznosti zaradi tega ne bodo ogroženi. "Dars je stabilna družba," je poudaril.
Nad odločitvijo vlade, da se obalna hitra cesta izvzame iz vinjetnega sistema, pa Ribič ni najbolj navdušen. Dejal je, da se Darsu ukrep ne zdi primeren. "Brezplačnega kosila ni. Tudi če je kosilo brezplačno, ga mora nekdo plačati," je povedal.
Dodal je še, da gre za začasen ukrep, ki bo veljal, dokler se ne zgradi cestna povezava med Koprom in Dragonjo.
Spomnimo, Dars je v zadnjih treh letih ustvaril 350 milijonov evrov dobička, a kadar je prišlo do vprašanja, ali bi morali vinjete na koprski hitri cesti ukiniti, so vedno odgovorili, da bi to "ogrozilo dolgoročno stabilnost sistema" in tudi "boniteto podjetja". Kljub dobičkom, ki jih družba ustvarja na račun voznikov, so ves čas trdili, da bi vsaka sprememba vinjetnega sistema ogrozila slovensko cestno infrastrukturo. Ribič je tudi poudarjal, da je takšen predlog popolnoma nesprejemljiv in precej populističen. Ukrep pa bi po njegovem lahko sprožil val podobnih zahtev iz drugih delov države.
Komentiraj
Nikjer nisem zasledil ,da se to omenja.
Če je finančna stabilnost Darsa odvisna od teh par kilometrov hitre ceste, potem mora takoj dobiti odpoved.
Pomislimo koliko tisoč domačinov je kupilo vinjeto in so mogoče par krat na leto zavili čez Črni Kal.
Potem so še stari Istrijani, ki iz Italije tedensko obiskujejo naše kraje.
Pa še turisti, ki s kamperji polnijo stranske ceste.
Če je temu res, kar naklada tovariš Ribič, morajo Dars preimenovat v Istra-Dars oz. Obala-Dars.