Poslanci se v razpravi o izvzetju hitre ceste Škofije-Koper iz vinjetnega sistema strinjajo, da je treba iskati rešitve za nevzdržne razmere na cesti, niso pa vsi naklonjeni pobudi poslanke Meire Hot (SD). Izvzetju iz vinjetnega sistema nasprotuje tudi ministrstvo za infrastrukturo, ki opozarja, da bi lahko tak korak sprožil domino efekt.
BRATUŠKOVA VZTRAJA PRI VINJETAH: "Naša odgovornost je, da skrbimo za celotno Slovenijo, ne samo za delček prebivalcev"
Koper
Poslanci na današnji seji razpravljajo o odgovoru ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek na poslansko vprašanje Meire Hot (SD) v zvezi z nevzdržnimi prometnimi razmerami na hitri cesti Škofije-Koper. Kot je v današnji razpravi ponovno izpostavila Hot, cestninjenje na omenjeni cesti povzroča prometne zastoje, gospodarsko škodo in slabšo kakovost življenja.
Bratušek je ponovila, da pobude, ki jih ministrstvo dobiva na mizo, razume, a verjame, da je njihova skupna politična odgovornost, da skrbijo za celotno Slovenijo, ne samo za delček prebivalcev. Zavrnila je argument pobudnikov za izvzetje ceste Škofije-Koper, da pred uvedbo vinjete tam ni bilo cestninjenja. Kot je izpostavila, je po državi takšnih odsekov veliko in če bi jih vse izvzeli iz sistema, bi bilo to za Dars finančno nevzdržno.
"Odprava cestninjenja nikakor ne bi ogrozila finančne stabilnosti družbe Dars. V letu 2024 je ustvarila 153 milijonov evrov čistega dobička in naloga Darsa ni zgolj upravljanje cestninjenja, ampak zagotavljanje varne in pretočne prometne povezave," je bila jasna Hot. Odprava vinjet bi imela po njeni oceni zanemarljiv finančni odliv, prinesla pa bi neposredne in takojšnje koristi za lokalno prebivalstvo ter za gospodarstvo.
"Ne gre za vprašanje volje, ampak za vprašanje sistema za celo Slovenijo," je ponovila ministrica in dodala, da z enim korakom lahko podobne pobude sledijo z drugih koncev države.
Poslanci so se danes strinjali, da je treba za nevzdržne razmere na hitri cesti Škofije-Koper najti rešitve, niso pa bili enotni glede izvzetja ceste iz vinjetnega sistema.
"Mi pobudo podpiramo," je dejal Danijel Krivec iz SDS. Kritičen je bil do argumenta infrastrukturnega ministrstva, da za izvzetje omenjene hitre ceste ni pravne podlage. "Zakaj pa sedimo v državnem zboru, če ne zato, da zakon spremenimo, če je sprememba strokovno utemeljena," je izpostavil.
Janez Žakelj (NSi) je izpostavil, da odsek med Škofijami in Koprom ni pomemben le za lokalno prebivalstvo, ampak gre za ključno prometno žilo, ki našo državo povezuje z Italijo, z Luko Koper in širšim evropskim prostorom. "Če so prometne razmere na tem odseku slabe, to ni problem samo za domačine, ampak tudi za gospodarstvo, turizem in prometno varnost širše, zato bi pričakovali, da bo vlada tukaj reagirala hitro, odločno in usklajeno," je dejal Žakelj.
Robert Janev
Da so potrebne rešitve, sta se strinjala tudi koalicijska poslanca Jani Prednik (SD) in Robert Janev (Svoboda). Prednik je izpostavil, da gre za specifičen odsek, ki ni namenjen zgolj tranzitnim voznikom, temveč predvsem prebivalcem, ki ga uporabljajo za vsakodnevne poti. "Menimo, da je skrajni čas, da državni zbor skupaj z vlado in pristojnimi institucijami poišče primerno rešitev, ki bo pravična do ljudi in obenem vzdržna za cestninjenje kot celoten sistem," je izpostavil poslanec SD.
Janev je dodal, da so zahteve lokalne skupnosti razumljive, je pa tudi sam izpostavil, da je treba iskati najbolj primerno rešitev. "Ali je res pravi odgovor selektivno poseganje v cestninski sistem ali bi bilo bolje iskati druge poti, ki bodo dolgoročno prinesle več koristi," je vprašal. Po besedah poslanca največje koalicijske stranke je treba iskati trajnostne rešitve, ki bodo služile tako lokalnemu okolju kot širši skupnosti.
Za izvzetje ceste iz vinjetnega sistema se je danes zavezal tudi poslanec italijanske narodnosti Felice Ziza, ki je pobudo sprožil skupaj s poslanko SD Hot. Ob tem je izpostavil, da je pobudo podpisalo tudi okoli 8000 ljudi iz lokalnega okolja.