JE KRIVO IZSILJEVANJE PREHODOV BREZ DOVOLILNICE? Znani so vzroki za okvaro valja na Pristaniški

Koper

Znani so vzroki, ki so pripeljali do okvare potopnega valja na Pristaniški ulici v Kopru. Valj, ki se je dvigoval tudi med prehodom avtomobilov, je povzročil večje poškodbe nekaterih vozil  pri enem po navedbah lastnika celo do 4.000 evrov škode. Kot pojasnjujejo na Mestni občini Koper (MOK), je do napačnega delovanja varnostnega mehanizma prišlo zato, ker je bil zaradi poskusov nepooblaščenega prehoda prepogosto aktiviran. Občina zagotavlja, da se težava ne bi smela ponoviti, morebitne odškodninske zahtevke pa bo obravnavala na podlagi podatkov nadzornega sistema in videoposnetkov.

Konec septembra je na Pristaniški ulici v Kopru prišlo do okvare potopnega valja, ki nadzira promet, zaradi česar je bilo poškodovanih več vozil. Kot smo poročali, se je valj dvigoval tudi v času prehoda vozil, kar je povzročilo pri nekaterih avtomobilih večje poškodbe  na enem naj bi bilo škode po navedbah lastnika celo do 4.000 evrov. Na Policijski upravi (PU) Koper so zaradi okvare potopnega valja sicer prejeli šest prijav. Trije vozniki so vozili brez dovolilnice, trije pa so dovolilnico imeli.

Potopni valj na Pristaniški je postavilo podjetje Palisada d.o.o. z Jesenic, ki izvaja tudi letni servis in odpravlja zahtevnejše napake, MOK pa je zanj odštela dobrih 24.000 evrov.

Zdaj je končno znan tudi vzrok okvare

Kot so v odgovoru na naše vprašanje navedli v kabinetu župana Aleša Bržana, je napačno delovanje povzročila okvara na enem izmed varnostnih mehanizmov, ki so namenjeni preprečevanju poškodb v primeru nepredvidenih situacij.

"Najverjetnejši vzrok za tehnično napako je prepogosto aktiviranje varnostnega mehanizma zaradi izsiljevanja prehoda brez dovolilnice za avtom z dovolilnico. Potopni valj se namreč v primeru zaznanega vozila nad valjem samodejno spusti, težave pa lahko nastanejo, ko valj v fazi dvigovanja prevozi več vozil zapored," so zapisali.

Težava se po zagotovilu pooblaščenega servisa ne bi smela ponoviti. "Delovanje valja je pregledala za to pooblaščena oseba, ki jo je zagotovilo podjetje Palisada, d.o.o. Ta je ocenila, da se težava ne bi smela ponoviti," še navajajo na MOK.

Ob tem dodajajo, da so tovrstne težave sicer zelo redke  "potopne valje uporabljajo tudi druge slovenske občine, ki takšnega primera ne beležijo", zato trenutno o menjavi sistema ne razmišljajo.

Ker so nekateri vozniki, katerih vozila so bila zaradi okvare poškodovana, že napovedali odškodninske tožbe, nas je zanimalo, kako se namerava občina odzvati na morebitne tožbene zahtevke  bo občina prevzela odgovornosti oziroma omogočila odškodninsko poravnavo? Kot je razbrati iz odgovora, se bo o tem občina odločala glede na podatke iz nadzornega sistema in videoposnetka. "MOK bo vse zahtevke oškodovancev reševala v skladu s podatki z nadzornega sistema valja in videoposnetka," so še navedli na koprski občini. 

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
mente |  21 .10. 2025 ob  12: 01
Problem se reši z namestitvijo kamere, ki zazna prehod avtomobilov s prebiranjem registrskih tablic. Tisti, ki nimajo dovoljenja, bodo prejeli kazen na dom, kajne? Tako delajo v Italiji z območjem z omejenim prometom. (zona a traffico limitato ZTL).