OBČINA PIRAN Z NOVO PROMETNO STRATEGIJO: Dva projekta tik pred začetkom

Piran

Piranski občinski svetniki so se včeraj sestali na 28. redni seji občinskega sveta, že drugi v dobrem tednu dni. Seja je minila v znamenju sprejemanja razvojnih dokumentov, ki bodo zaznamovali prometno ureditev občine v prihodnjih letih. Svetniki so med drugim obravnavali in potrdili Občinsko celostno prometno strategijo Občine Piran za obdobje 2025–2032 ter dva investicijska projekta: kolesarsko povezavo in cesto ob Jernejevem kanalu ter povezovalno cesto Parecag–Sečovlje.

Celostna prometna strategija kot temelj za prihodnji razvoj

Občina Piran je s sprejetjem Občinske celostne prometne strategije (OCPS) za obdobje 2025–2032 začrtala dolgoročno vizijo urejanja prometa in mobilnosti, ki bo v naslednjih letih vplivala na življenje prebivalcev in obiskovalcev občine. Strategija je namenjena spodbujanju trajnostnih oblik mobilnosti ter zmanjševanju negativnih vplivov prometa na okolje, hkrati pa zasleduje cilj boljše dostopnosti in varnosti za vse udeležence v prometu.

Pri pripravi strategije so sodelovali predstavniki občinske uprave, lokalno gospodarstvo, ključni deležniki s področja prometa in turizma ter strokovnjaki z različnih področij. V proces so bili vključeni tudi občani, ki so svoje predloge in mnenja lahko izrazili na javnih razpravah, delavnicah in preko spletnih anket. Posebna pozornost je bila namenjena terenskim ogledom, kjer so strokovne službe neposredno ocenile prometne izzive na posameznih lokacijah.

Za pripravo dokumenta je občina pridobila 30.100 evrov sofinanciranja z razpisa ministrstva za okolje, podnebje in energijo, kar je omogočilo strokovno izvedbo in vključitev širšega nabora analiz in podatkov. Gre za pomembno pridobitev, saj bo strategija služila kot uradna podlaga za prijavo na evropske in državne razpise, s čimer bo občina lahko pridobila dodatna sredstva za izvedbo predvidenih ukrepov.

Strategija je zasnovana celostno in obsega sedem vsebinskih stebrov: načrtovanje mobilnosti, hojo, kolesarjenje, javni potniški promet, osebni motorni promet, mirujoči promet ter tovorni promet in mestno logistiko. V okviru teh stebrov je opredeljenih kar 53 posameznih ukrepov, ki so razvrščeni po pomembnosti in časovnici izvedbe. Vsak ukrep vsebuje opredelitev nosilcev, možne vire financiranja ter kazalnike uspešnosti, kar bo omogočalo sprotno spremljanje napredka.

Vizija, ki jo občina zasleduje s to strategijo: razvoj prometnega sistema, ki bo omogočal enostavno in varno dostopnost do vseh delov občine, ob tem pa zagotavljal visoko kakovost življenja za prebivalce in prijetno izkušnjo za obiskovalce. Posebna pozornost je namenjena hoji in kolesarjenju, saj občina želi zmanjšati odvisnost od osebnih avtomobilov ter s tem prispevati k čistejšemu zraku in manjšemu hrupu. Hkrati pa se bo okrepil javni potniški promet, ki bo moral postati konkurenčna in zanesljiva alternativa osebnemu vozilu.

Pomemben del dokumenta se nanaša tudi na zmanjševanje prometnih obremenitev v poletnih mesecih, ko število obiskovalcev močno preseže število prebivalcev in ko prometne razmere postanejo najzahtevnejše. Strategija predvideva uvedbo ukrepov, ki bodo izboljšali prometne tokove, zmanjšali zastojne točke ter povečali varnost za pešce in kolesarje, ki so v turističnih središčih posebej izpostavljeni.

Občinska uprava ob tem poudarja, da strategija ni statičen dokument, temveč bo 'živa' osnova za načrtovanje prihodnjih projektov. To pomeni, da se bo v sodelovanju z občani in strokovno javnostjo sproti dopolnjevala ter prilagajala dejanskim potrebam in novim razmeram. Na ta način bo zagotovljeno, da bo mobilnost v Piranu urejena trajnostno, dolgoročno in v skladu z razvojnimi cilji občine.

Ureditev območja Jernejevega kanala – kolesarske poti in širitev ceste za boljšo dostopnost

Prvi potrjeni investicijski program, ki so ga na seji obravnavali in potrdili svetniki, se nanaša na celovito ureditev območja ob Kanalu Sv. Jerneja in rtu Seča. Vrednost projekta je ocenjena na približno 4,6 milijona evrov. Projekt bo financiran s kombinacijo občinskih, državnih in evropskih sredstev, dela pa naj bi se zaključila do leta 2027.

Predvidena je širitev lokalne ceste, ki je danes ozka in prometno obremenjena, ter ureditev kolesarskih pasov, na območju rta Seča pa tudi ločene kolesarske steze. Poseben poudarek bo namenjen dvigu nivoja ceste na odsekih, kjer prihaja do pogostih poplav, s čimer se bo povečala varnost in odpornost infrastrukture na ekstremne vremenske razmere. Poleg tega bo v sklopu projekta obnovljeno in posodobljeno vodovodno omrežje, urejena bo javna razsvetljava, prenovljeni pa bodo tudi elektroenergetski vodi.

S tem projektom želi občina izboljšati prometno pretočnost in varnost ter hkrati zagotoviti trajnostno ureditev območja, ki bo prijaznejša tako za prebivalce kot obiskovalce. Sredstva za izvedbo bodo zagotovljena iz občinskega proračuna, iz državnih virov in iz evropskih nepovratnih sredstev.

Povezava Parecag–Sečovlje – nova cesta za varnejši vsakdan prebivalcev

Drugi investicijski program, ki so ga svetniki potrdili, predvideva izgradnjo nove cestne povezave med Parecagom in Sečovljami. Obstoječa cesta je ozka in ne omogoča varnega dvosmernega prometa, zato povzroča zastoje in prometne težave, zlasti v poletnih mesecih. Nova povezava bo dolga približno 780 metrov in bo zasnovana kot sodobna prometna ureditev, ki bo poleg novega vozišča vključevala tudi pločnike za pešce in kolesarsko pot. Ob njej bo urejeno tudi odvodnjavanje, celotno območje pa bo dodatno osvetljeno z javno razsvetljavo, kar bo prispevalo k večji varnosti v nočnem času.

Vrednost investicije je ocenjena na približno 1,78 milijona evrov. Projekt bo financiran s kombinacijo občinskih, državnih in evropskih sredstev, dela pa naj bi se po napovedih zaključila do leta 2026. Z investicijo bo zagotovljena boljša dostopnost do Sečovelj.

Poleg celostne prometne strategije in investicijskih programov so svetniki obravnavali še nekaj drugih točk dnevnega reda. V skrajšanem postopku so potrdili predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o štipendiranju v Občini Piran, sprejeli so tudi predlog sklepa o soglasju k izplačilu dela plače za delovno uspešnost direktorja javnega zavoda Športni in mladinski center Piran iz naslova povečanega obsega dela. Prav tako so obravnavali in sprejeli predlog strategije športa v Občini Piran za obdobje 2025–2035, ki bo začrtala razvoj športne infrastrukture, programov in dejavnosti v prihodnjem desetletju.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija