27 let je trajala izgradnja 1,5 km dolge kozinske obvoznice. Komisijski pregled prejšnji teden je razkril, da bo potrebno "odpraviti nekaj pomanjkljivosti, ki vplivajo na varnost prometa". Mestni trg, ki je središče kraja, poln parkiranih avtomobilov in nič kaj privlačen, če človek nima tam ravno nujnih opravkov, naj bi dobil novo podobo. Državno cesto, ki ga razpolavlja, bodo prekategorizirali v občinsko cesto.
OBVOZNICA BO KONČNO RAZBREMENILA KOZINO: Tako bo po novem videti Mestni trg (FOTO)
Slovenija
Pred desetimi leti so v Občini Hrpelje-Kozina dnevno zabeležili tudi 3000 tovornjakov, ki so se iz Reke mimo Hrpelj in Kozine peljali proti Pesku oz. Bazovici in naprej. Od junija 2017 velja sporazum s tržaško občino o prepovedi prometa za vozila, ki so težja od 7,5 tone, na prometnici, ki povezuje križišče z Lonjerjem oz. cesto z Bazovico, Peskom in kozinsko-hrpeljsko občino.
"Po podatkih Policijske postaje (PP) Kozina za leti 2023 in 2024 je povprečno dnevno število tovornjakov 1.321 (všteta so lahka tovorna vozila, srednja tovorna vozila, težka tovorna vozila, tovorna vozila s priklopniki ter vlačilci). Letni vrhunec je nekoliko višji od povprečja, vendar pa ne presega 2.000 tovornjakov," pojasnjujejo na občini. Sporazum je imel "konkretne učinke" na območju med Kozino in mejnim prehodom Krvavi potok, "saj tam tranzitnega tovornega prometa ni več, na prometnico od Staroda proti Kozini pa ni imel učinka", še pravijo.
Po novem bo moral ves tranzitni tovorni promet na obvoznico, "kar pomeni razbremenitev naselij Hrpelje in Kozina in neprimerno boljšo prometno varnost", predvsem za pešce in kolesarje. "Tranzitni tovorni promet bo voden na obvoznico in potem na avtocesto. Če bodo tranzitna vozila prihajala iz smeri avtoceste, bodo pot nadaljevala proti in po obvoznici do priključka na regionalno cesto Kozina-Starod. Po enaki poti bo promet tekel tudi v nasprotni smeri."
S preusmeritvijo tranzitnega tovornega prometa na obvoznico bo Mestni trg občutno razbremenjen. Na njem so novembra lani dokončali gradnjo inkubatorja, ki naj bi ga odprli prihodnji mesec. Sicer pa razen trgovine, banke, bencinskega servisa, nekaj poslovnih prostorov in lokalov ni ravno privlačen. "Trenutno je Mestni trg v veliki meri podrejen prometu in parkiranju," se zavedajo na občini. Mestni trg je središče kraja, a ga regionalna cesta razpolavlja, s tem pa je "izgubil prvotno funkcijo".
"Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) je odobrila prekategorizacijo državne ceste, ki diagonalno seka trg, med občinske ceste, medtem ko se bo tranzitni promet preusmeril na obvoznico in druge državne ceste v okolici Kozine. Občina namerava območje urediti v sodobno urbano središče z območjem umirjenega prometa," pravijo o načrtih na občini.
Načrtovana je postavitev paviljona s tremi poslovnimi prostori, površine za pešce in kolesarje bodo tlakovali, postaviti nameravajo urbano opremo, vodnjak in urediti zelene površine. Namesto sedanje parkirne ureditve, pa bodo vzpostavili "kratkotrajna parkirna mesta, namenjena predvsem obiskovalcem gostinskih lokalov, ki se nahajajo ob obodu trga".