POSADKA LETALA POSLALA KLIC NA POMOČ: Ne boste verjeli, kaj je bil glavni razlog

Svet

Let Lufthanse iz Frankfurta v Buenos Aires se je po seriji zapletov končal s klicem na pomoč, pri čemer je posadka kot razlog najprej navedla utrujenost – šele nato pomanjkanje goriva. Ta nenavadna poteza je presenetila tudi poznavalce letalske industrije, saj utrujenost običajno ni razlog za razglasitev izrednega stanja v zraku.

Potniki na letu Lufthanse LH510 iz Frankfurta (FRA) proti Buenos Airesu (EZE) so doživeli nepričakovano naporno potovanje čez Južno Ameriko. Let z enim izmed osmih preostalih letal Boeing 747-8, ki jih uporablja nemška družba, je bil predviden kot 13-urni neposredni polet, a je bil kar dvakrat preusmerjen – najprej v Asuncion (ASU), nato še v Sao Paulo (GRU), preden so ga dokončno odpovedali, piše Aero Telegraf.

Let LH510, ki velja za najdaljšo redno povezavo Lufthanse z dolžino 11.478 kilometrov, se je 7. julija soočil z resnimi operativnimi težavami. Let je opravljal Boeing 747-8 z registrsko oznako D-ABYM. Letalo je iz Frankfurta vzletelo ob 22.28 proti Buenos Airesu, a je slaba vidljivost v Argentini posadko prisilila v spremembo načrta.

Med približevanjem argentinski prestolnici je morala posadka začeti kroženje na višini 2.100 metrov zaradi poslabšanih vremenskih razmer, poroča AviationA2Z. Ker se razmere niso izboljšale niti po daljšem čakanju, so piloti let preusmerili v Asuncion v Paragvaju, oddaljenem 1.067 kilometrov. Letalo je varno pristalo v Asuncionu ob 8. uri po lokalnem času, po 14 urah in 32 minutah letenja. Po krajšem postanku za točenje goriva je let nadaljeval ob 8.56 z namenom, da vendarle doseže Buenos Aires.

A vremenske razmere na ciljnem letališču so ostale nespremenjene. Posadka se je nato odločila za drugo preusmeritev – tokrat v Sao Paulo v Braziliji (GRU), kjer ima Lufthansa regionalno vozlišče, oddaljeno 1.720 kilometrov od Buenos Airesa. Letalo je pristalo v Sao Paulu ob 13.04 – približno 20 ur po vzletu iz Frankfurta. Po poročanju portala OMAAT (One Mile at a Time) je posadka ob končnem približevanju Sao Paulu razglasila "mayday" – univerzalni letalski klic na pomoč. Posnetki komunikacije z letalskim nadzorom so potrdili, da je posadka kot razlog navedla "utrujenost posadke in pomanjkanje goriva".

Letalski strokovnjaki so opozorili, da je nenavadno, da je bila utrujenost navedena pred pomanjkanjem goriva. Medtem ko je pomanjkanje goriva jasen razlog za klic v sili, se utrujenost običajno rešuje s predpisi o delovnem času posadk, ne pa s posegi v sili. Toda dolgotrajni let, dve preusmeritvi in več krogov čakanja so očitno presegli tako varnostne zaloge goriva kot tudi zakonsko dovoljeni delovni čas posadke. Po pristanku so letalo pričakale reševalne enote, vključno z gasilci, kar je standardni postopek ob razglašenem klicu na pomoč.

Ker posadka zaradi izteka dovoljenega delovnega časa ni več smela nadaljevati leta, je Lufthansa let uradno odpovedala. Potnike, ki so skoraj cel dan preživeli na letalu, so preusmerili na druge lete iz Sao Paula proti Buenos Airesu ali do končnih destinacij.

Po zadnjih podatkih je letalo Boeing 747-8 še vedno prizemljeno v Sao Paulu. Lufthansa še ni sporočila, ali ga bodo vrnili v Frankfurt ali bo nadaljevalo lete v Argentino. 

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija