RIBIČ ZNOVA RAZBURIL SLOVENCE: Direktor Darsa trdi, da dela potekajo "od zore do mraka"

Slovenija

Na slovenskih avtocestah to poletje potekajo številna obnovitvena dela, ki povzročajo gnečo in slabo voljo voznikov. Mnogi se ob tem sprašujejo, zakaj so zaprti tako dolgi odseki in zakaj obnove trajajo tako dolgo. Predsednik uprave Darsa Andrej Ribič je v včerajšnjih Odmevih na TV Slovenija pojasnil, da je razlog v premalo vlaganjih v preteklem desetletju. Zdaj je treba nadoknaditi zamujeno, saj so obnove nujne za varnost in pretočnost. Da bi bila dela končana čim prej, po njegovih besedah izvajalci delajo na polno – od zore do mraka, v predorih pa tudi ponoči.

Na vprašanje voditeljice Odmevov, zakaj dela na avtocestah intenzivno potekajo v poletnih mesecih, ko se cel sever seli na jug, takrat je namreč največ judi na cestah, jo je Ribič naprej popravil, in sicer da je prometa v poletnih mesecih manj kot običajno zaradi tega, ker so ljudje na dopustih, konice pa se dogajajo zaradi turističnih migracij ob sobotah in nedeljah.

"Ampak mi ne delamo samo v poletnih mesecih. Obnove smo začeli že marca in trajajo do konca novembra. Razpisi so narejeni tako, da z gradbinci sklepamo take pogodbe, da se dela od zore do mraka, v predorih 24 ur in tudi tam, kjer se na normalnih odsekih da, se dela ponoči. Vendar je nočno delo posebej težko izvajati zaradi omejitev s hrupom in preostalih omejitev, ampak dela se brez prestanka," je poudaril.

Veliko nezadovoljstva je te dni sprožila tudi 100-dnevna zapora vipavske hitre ceste, ki povzroča zastoje na obvozih, zlasti na Fernetičih. Voditeljica je izpostavila, da je bila včeraj tam že gneča, saj je tovorni promet preusmerjen. Prebivalci opozarjajo, da je premalo poskrbljeno za varnost oziroma da Dars ni poslušal njihovih pripomb. Ribič te očitke zavrača:

"To ne drži. Poslušali smo vse pripombe, a Dars ne določa, temveč samo plačuje prometno ureditev zunaj avtocestnega omrežja. Prometni režim smo večkrat spremenili – predvsem na zahtevo lokalnih skupnosti, policije in gasilcev. Sprva je bila mišljena popolna zapora s preusmerjenim prometom po enosmernem pasu, a so nas prepričali, da je na tem zahtevnem, hribovitem terenu varneje uvesti popolno zaporo. Poleg tega smo sprva načrtovali 180-dnevno zaporo, ki smo jo na zahtevo županov in prebivalcev skrajšali na 100 dni."

Na vprašanja o povečanem številu prometnih nesreč je Ribič odgovoril, da je letošnje leto statistično ugodno za avtoceste, čeprav so ga zaznamovale posamezne hude nesreče, kot je bila tista z več smrtnimi žrtvami na štajerski avtocesti. Tako imenovani 'fantomski zastoji' pa so po njegovem posledica učinka elastike – ko voznik nenadoma zavira, se val ustavljanja prenese nazaj po koloni. Pogost dejavnik pa je tudi radovednost voznikov ob nesrečah v nasprotni smeri.

Dotaknil se je tudi gradnje druge cevi karavanškega predora, kjer je Dars podpisal peti aneks k pogodbi. Čeprav so aneksi pri gradnji avtocest pogosto tarča kritik, Ribič poudarja, da je bil tokratni povezan izključno z inflacijo in podražitvijo materialov. Gradnja se je podražila za 16 odstotkov, kar pomeni, da bo projekt namesto 120 stal približno 140 milijonov evrov.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija