Divjanje z nevarno predelanimi skuterji po mestnih ulicah – tudi pločnikih in kolesarskih poteh – spravlja prebivalce obalnih mest v bes; sprašujejo se, zakaj policija ne ukrepa ostreje. Obenem pa se pojavljajo tudi opozorila na to, da kljub policijskim zasegom ti mopedi zelo pogosto ponovno pristanejo na cestah. Kje torej sistem ne deluje? V ospredje prihaja vprašanje prakse sodišč, ki naj bi predelane mopede in skuterje vračala mladoletnim kršiteljem, kar postavlja pod vprašaj učinkovitost policijskih ukrepov.
SISTEMSKI PROBLEM? Policisti zasegli skuter, isti moped kmalu zatem udeležen v prometni nesreči?
Koper
Razprava o nevarnostih, ki jih na cestah in pločnikih povzročajo skuteristi – pogosto z nevarno predelanimi skuterji – izpostavlja vlogo policije pri pregonu; prebivalci so prepričani, da policija ne ukrepa dovolj, nekateri pa menijo, da ima policija "zvezane roke". Medtem pa stopajo v ospredje tudi opozorila na primere, ko se zaseženi predelani skuterji spet vrnejo na ceste, potem ko so policisti opravili svoje delo in prijavo posredovali sodišču.
Tako naj bi policisti pred časom mladoletniku iz Kopra zasegli predelan moped, sestavljen iz dveh – Aprilie SR 50 in Yamahe Aerox 50. Moped naj bi bil "brez luči, brez sprednje zavore, brez okrasnih plastik – samo ogrodje, predelan, da je presegal hitrost 100 km/h," je navedel avtor objave na družabnem omrežju.
Moped naj bi bil po zasegu odpeljan sodnemu izvršitelju v hrambo, zoper mladoletnika pa napisan obdolžilni predlog.
Vendar pa tragični razplet dogodkov nakazuje na to, da je bilo nevarno vozilo v nadaljevanju postopka vrnjeno mladoletniku – ta naj bi bil po zgolj nekaj tednih od zasega z istim mopedom udeležen v hudi prometni nesreči, v kateri je utrpel hude telesne poškodbe.
Vprašanja, ki terjajo odgovore
Na Okrožno sodišče v Kopru smo naslovili glede omenjene problematike več vprašanj – med drugim koliko mladoletnikov je bilo obravnavnih zaradi cestnoprometnih prekrškov v zadnjih letih in kakšne sankcije so jim bile izrečene.
Prav tako smo želeli preverili, v koliko primerih so bili zaseženi predelani mopedi – kljub temu, da gre za nevarna vozila – vrnjeni lastniku. Odgovore bomo objavili po prejemu.
Njegove pravice so omejene z mojimi.
Da ne bomo prišli do tega, da bo kdo rekel: kjer se zakon konča nastopim jaz.