Evropska komisija predlaga odpravo prepovedi prodaje novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem v EU, ki je bila predvidena za leto 2035. Kot so pojasnili, bi lahko proizvajalci del izpustov kompenzirali z uporabo nizkoogljičnega jekla ali s proizvodnjo vozil na biogoriva, medtem ko bi bili mali električni avtomobili deležni posebne obravnave.
SPREMEMBA NAČRTOV EU: Klasični avtomobili še niso povsem odpisani
Svet

Uredba EU, sprejeta leta 2023 v okviru evropskega zelenega dogovora, določa cilj 100-odstotnega zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije do leta 2035 glede na leto 2021. To bi pomenilo, da od začetka leta 2035 v Evropski uniji ne bi bilo več mogoče prodajati novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Zdaj pa Evropska komisija predlaga, da bi cilj zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida iz izpušnih cevi znižali na 90 odstotkov. Preostalih deset odstotkov bi morali proizvajalci od leta 2035 dalje kompenzirati z uporabo nizkoogljičnega jekla v proizvodnji ali s proizvodnjo vozil na trajnostna obnovljiva goriva.
To bi pomenilo, da bi bila v EU do določene mere še naprej dovoljena prodaja vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem ter priključnih hibridnih vozil.
Podpredsednik Evropske komisije, pristojen za industrijo, Stephane Sejourne, je poudaril, da EU s tem ne postavlja pod vprašaj svojih podnebnih ciljev. "Cilji ostajajo enaki, spreminja se le način izračuna," je pojasnil.
Ob tem je napovedal posebno obravnavo proizvodnje malih električnih avtomobilov, dolgih do 4,20 metra. Takšna vozila, proizvedena v EU, bi se pri izračunu povprečnega zmanjšanja izpustov posameznega proizvajalca namesto kot eno vozilo štela kot 1,3 vozila, kar bi po pojasnilih virov na komisiji znižalo povprečje izpustov celotne proizvodnje in hkrati spodbudilo proizvodnjo teh vozil.
