Pred dnevi smo bili na uredništvu obveščeni, da naj bi imeli domačini kar nekaj težav z uporabo oziroma delovanjem kurjerce. Po naših informacijah naj se vozniki na klice ne bi redno oglašali, če pa se oglasijo, pa naj bi se že zgodilo, da ne bi prišli po osebo, ki je poklicala za prevoz. Hkrati naj bi bili sedeži v kurjerci za starejše občane precej neudobni.
TEŽAVE S KURJERCAMI V IZOLI: Vozniki ne dvigajo telefona, stranka celo čakala zaman?
Izola

Starejša občanka nam je zaupala, da je večkrat poskušala priklicati kurjerco, a da se vozniki na njene klice niso odzvali. Zgodilo se ji je celo, da če se je voznik na njen klic odzval in je prevoz naročila, je na koncu nanj čakala zaman.
Opozorila je tudi na sedeže, ki so nameščeni v kurjercah. Po njenih besedah so ti sedeži izredno neudobni, predvsem za starejše in invalidne osebe, zato je vožnja precej neudobna, četudi traja kratek čas.

Ena kurjerca v okvari, ena deluje
Z vprašanji smo se obrnili na izolsko občino. V skupnem odgovoru, usklajenem s Komunalo Izola, so uvodoma pojasnili, da se vozniki kurjerc oglašajo po telefonu v času delovnega urnika. Zaradi okvar je v zadnjem času na voljo ena kurjerca, druga je namreč na popravilu. Zato so prilagodili tudi urnik delovanja kurjerc. "Temu primerno in upoštevajoč, da je med delovnikom električno kurjerco treba polniti, je bilo neizogibno začasno prilagoditi urnik voženj. Kurjerca tako vozi od ponedeljka do petka od 8. do 12. ure in od 14. do 17. ure ter v soboto od 8. do 13. ure. Ob nedeljah in praznikih v zimskem času ne vozi," navajajo.
Ob tem zatrjujejo, da se vozniki "trudijo odgovoriti na vse klice občanov in jim omogočiti prevoz". "Lahko pa se zgodi, da v kratkem časovnem intervalu voznik prejme več klicev, ki jih mora med vožnjo in ustavljanjem čakajočim na prevoz koordinirati čim bolj optimalno in hkrati voziti varno. V primerih, ko se voznik ne more oglasiti na telefonski klic ali zamuja na dogovorjeno mesto, predlagamo, da oseba ponovno pokliče," so izpostavili.
Glede sedežev v kurjerci pa odgovarjajo, da so narejeni serijsko, kar je zabeleženo v homologaciji vozila, bistvenih izboljšav ni možno izvesti. "Udobja pri vožnji s kurjerco ne moremo primerjati z udobjem na avtobusu ali v osebnem vozilu, ker je tehnična zasnova vozila povsem drugačna," odgovarjajo.

Nekaj pritožb čez voznike je že bilo
Na občini odgovarjajo še, da se občasno na njih res obrne kakšen uporabnik kurjerce, "vendar se iz pogovora z voznikom običajno ugotovi, da so bili klici opravljeni izven delovnika ali je dobil voznik med ustavljanjem čakajočim na prevoz istočasno večje število klicev in se ni mogel odzvati na vse hkrati". Ob tem poudarjajo: "Med prevozom potnikov voznik iz varnostnih razlogov ne more in niti ne sme opravljati povratnih klicev. To lahko naredi, ko se varno ustavi."
So pa v preteklosti že obravnavali primer, ko se voznik kurjerce res ni pojavil na dogovorjenem mestu po osebo, ki je prevoz naročila. "Takšen primer smo obravnavali v preteklosti, situacija je bila večplastna. Lahko potrdimo, da do nje ni prišlo namerno. Voznik je pripeljal na lokacijo, vendar s precejšnjo zamudo oziroma ko čakajočega na prevoz tam ni bilo več," opisujejo omenjen primer.

Kurjerca ni taksi služba
Na občini pravijo, da pritožbe dobivajo predvsem v obdobjih, ko je povpraševanje po prevozih s kurjerco izrazito povečano. "Situacija na terenu se takrat precej spremeni, saj se poveča število oseb, ki kurjerco ustavljajo med samo vožnjo, običajno z dvigom roke. Posledično to vpliva na čas prihoda na lokacijo, kjer čaka oseba, ki je potrebo po prevozu naznanila po telefonu," opisujejo.
In dodajajo, da "veliko uporabnikov še vedno razume brezplačne prevoze s kurjerco v smislu naročanja zasebnega prevoza (kot 'taksi službe'), kar pa je napačno". Tudi večina tistih, ki so podali pritožbo, dojemajo delovanje kurjerce na ta način, pravijo.

Voznik ne sme odreči prevoza osebi, ki ga 'ustavi'
"Voznik kurjerce namreč na poti do določene ciljne lokacije, kjer naj bi čakal klicatelj na prevoz, ne sme odreči prevoza drugi osebi, ki vozniku nakaže, da potrebuje prevoz, še zlasti, če je v vozilu dovolj prostora. Slednje privede do časovnega zamika prihoda do prvotne ciljne lokacije. V takšnih primerih hitro pride do nezadovoljstva čakajočega in v določeni meri je to razumljivo. Nikakor pa ni namen voznika zavajati ali namerno izpustiti prevoz posameznika, s katerim se je po telefonu dogovoril za prevoz," pojasnjujejo.
Zatrjujejo, da vsako prejeto pritožbo obravnavajo z vso resnostjo in odgovornostjo. "Prizadevamo si, da bi bila storitev enako dostopna vsem in bi naši zaposleni delo opravljali skladno z zadolžitvami in pričakovanji," so zapisali.
Ob tem pa dodajajo še, da "kurjerca vozi tudi preko zgoraj navedenega urnika, če uporabniki čakajo na prevoz in baterija vozila še dopušča vožnjo".
