USPEH, KI NAVDIHUJE: Ekipa Jurija Štuleta iz Strunjana navdušila z vodikovim avtom (FOTO)

Piran

Študentje Fakultete za strojništvo in Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani so pod vodstvom Jurija Štuleta iz Strunjana dosegli izjemen uspeh na prestižnem mednarodnem tekmovanju Hydrogen Grand Prix (H2GP) v Chemnitzu v Nemčiji. Ekipa HYDROMAN je s svojim prototipom avtomobila na vodikovo gorivno celico osvojila šesto mesto med univerzitetnimi ekipami z vsega sveta ter prejela kar dve posebni nagradi – za najboljši dizajn in najboljšo ekipno igro. Projekt HYDROMAN, ki temelji na razvoju daljinsko vodenega avtomobila z vodikovo gorivno celico, predstavlja prvi slovenski univerzitetni nastop na tem prestižnem mednarodnem tekmovanju.

Jurij Štule

"Navdušenje je bilo ogromno," pove Jurij, ko se spominja trenutka, ko so izvedeli za nagradi. "Še posebej zato, ker smo imeli tik pred odhodom velike težave z gorivno celico. To, da smo kljub temu prišli do delujočega avtomobila in priznanja, je bila res potrditev, da smo razmišljali in delali v pravo smer."

Od ideje do prototipa v treh mesecih

Ideja za sodelovanje se je porodila v laboratoriju za termoenergetiko na ljubljanski Fakulteti za strojništvo, iz ameriškega podjetja HYDROMAN, ki je organizator tekmovanja, pa so jih povabili k sodelovanju. Sprva so študenti prišli zgolj na delavnico, a hitro jih je potegnilo v razvoj lastnega projekta. "Počasi smo začeli sestavljati ekipo in razmišljati, kako bi se tega lotili. Na koncu smo v treh mesecih razvili celoten prototip, vključno s 3D-tiskom, lastno elektroniko in napredno telemetrijo," razlaga Jurij in doda, da je projekt HYDROMAN nastal kot odgovor na potrebo po praktičnem izobraževanju o vodikovih tehnologijah in trajnostni mobilnosti.

???????? ???????????????????????????????? - ????̌???????????????????????????????????? ???????????????????????????? ???????????????????????????? ???????????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????? Ekipa HydroMan, ki jo sestavljajo študenti Fakultete za strojništvo in Fakulteta za elektrotehniko, v okviru Laboratorija za termoenergetiko razvija daljinsko voden avtomobil na vodikov pogon. ???? Predstavitveni video: ???? https://lnkd.in/d4X7nPJa Projekt je del priprav na mednarodno tekmovanje ???????????????????????????????? ???????????????????? ???????????????? (H2GP - https://lnkd.in/eTnA2wfZ), ki bo potekalo od ????????. ???????? ????????. ???????????????????????????? ???????????????? ???? ???????????????????????????????????? (Nemčija). Namen tekmovanja je spodbujanje znanja in izkušenj s področja vodikovih tehnologij med mladimi. ???? Kaj zajema projekt: - Samostojno načrtovanje in izdelava RC vozila - Razvoj osnovne elektronike, vključno s telemetrijo - Integracija vodikove gorivne celice - Testiranje in optimizacija delovanja ???? Spremljajte jih tudi na Instagramu in TikToku: ???? https://www.instagram.com/hydroman_slo ???? https://www.tiktok.com/@hydroman_slo Ekipa se zahvaljuje vsem, ki podpirajo projekt in prispevajo k izvedbi poti na tekmovanje. #HydroMan #H2GP #VodikoveTehnologije #ŠtudentskiProjekt #UniverzaVLjubljani #EnergijaPrihodnosti #Inženirstvo #Peskovnik #FakultetaZaStrojništvo #PoganjamoPrihodnost

Objavil/a Fakulteta za strojništvo UL dne Četrtek, 7. avgust 2025

Ekipo HYDROMAN sestavljajo člani z različnih področij – od strojništva, elektrotehnike, materialov in energetike pa do projektnega vodenja in celo umetnosti, saj za prepoznavnost skrbi član z znanjem z AGRFT. "Vsak je prevzel del odgovornosti, a morali smo se naučiti, kako se povezati med seboj, da ne dela vsak le svojo stvar, ampak da razume, kaj počnejo drugi in kdaj je treba stopiti skupaj," poudari Jurij.

Težave tik pred odhodom

Največji preizkus je ekipo čakal tik pred potjo. Le tri ure pred odhodom je odpovedala gorivna celica, ki je srce vozila. "Sprva smo poskušali zmanjšati kapaciteto in rešiti stvar, a nam je bilo kmalu jasno, da bi se težave ponavljale. Odločili smo se, da gremo vseeno na pot, tudi če bo avto deloval le delno. Na koncu smo v Pragi uspeli dobiti novo celico, jo ponoči vgradili in napisati nov program. Avto smo pravzaprav prvič v novi konfiguraciji preizkusili šele na samem tekmovanju," se nasmehne Jurij.

Takšni trenutki so po njegovih besedah najboljši preizkus ekipnega duha. "Čeprav je bilo stresno, smo ostali mirni in iskali rešitve. To nas je povezalo še bolj in na koncu nagradilo z uspehom."

Energija prihodnosti?

Hydrogen Grand Prix ni bil le tekmovanje, ampak tudi priložnost za razmislek o prihodnosti avtomobilske industrije. Jurij verjame, da je vodik lahko eden izmed ključnih virov energije prihodnosti, a še ne povsem danes. "Nekaj prototipov avtomobilov na vodik že obstaja, a vprašanje je, kako bo uporabnik sploh prišel do vodika. Poleg tega je tu še vprašanje varnosti, saj je vodik eksploziven. Ko bo infrastruktura urejena, pa ima vodik velik potencial – denimo pri tovornjakih že danes, saj lahko z njim dosežejo precej daljše razdalje kot z običajnim gorivom," pojasni.

Pogled naprej

Ekipa HYDROMAN se pri tem dosežku ne namerava ustaviti. "Za naslednje leto načrtujemo nov avto. Imamo ogromno idej za izboljšave in zdaj tudi več časa, da jih uresničimo. Želimo se vrniti še močnejši – in upamo, da nam tokrat gorivna celica ne bo ponagajala," se pošali Jurij.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
hribi |  26 .09. 2025 ob  15: 21
Dokaz da se lahko naredi kaj drugega kot samo elektrika. Nenazadnje so pred 30 leti so v garaži v Kopru 2 tipa že naredila nekaj takega. Težava je, da bodo Jure in ostali v roku 1-2 let ugotovili, da je elektro mafija boljši financer, in bodo začeli promovirati baterije.
Prč |  26 .09. 2025 ob  13: 53
Bravo Jurij, čestitam.