Izolski občinski svet je na včerajšnji občinski seji sprejel predlog prvega rebalansa proračuna za leto 2025. Bolj jasna je tudi (nova) usoda bencinske črpalke za plovila v Izoli, ki je v zadnjih tednih razburjala javnost, o problematiki zaprtja pa smo že večkrat poročali.
ZNANA NOVA USODA BENCINSKE ČRPALKE V IZOLI: Je Petrol vedel za težave in prav zato odstopil od najema?
Izola
Občinska svetnica Diana Peloza iz Gibanja Svoboda je že na prejšnji občinski seji dala pobudo za "začasno ureditev s cisternami na preklop obstoječe prenovljene instalacije dočrpalke z določitvijo dneva, kdaj se lahko natoči gorivo (izmenično nafta/bencin), ker skladno z veljavnim Pomorskim zakonikom in Odlokom o občinskem pristanišču je prepovedano vsako dejanje, ki onesnažuje okolje, kot tudi pretakanje goriva in maziva (uporaba t.i. kant za gorivo)", izhaja iz dokumenta. Na dolgi rok pa je predlagala, da pristojne službe preverijo zainteresiranost med koristniki uslug črpalke možnost sofinanciranja (ali predplačila, npr. privezov) sanacije, s kasnejšo kompenzacijo Občine Izola. Saj, da je lastnikom plovil vseeno, ali plačajo letno ali obročno obveznost Komunali ali Občini. Na prejšnji seji je med drugim izpostavila, da bi morali gorivo zagotoviti že letos.
Je Petrol vedel za težave in zato odstopil od najema?
Tudi na včerajšnji seji je, po odgovoru občine na njen predlog, ponovno vprašala, ali bo to izvedeno letos, na kar je župan pojasnil, da bo letos stekel postopek.
"Vi morate vedeti, da so tam in gradbena dela in je postopek javnega naročanja. Izbrati moramo tistega, ki bo projekt projektiral. Mi smo dobili rezultate, kakšno je stanje šele aprila, marca je bila opravljena primopredaja, šele po tistem se je šlo v pregled, kakšno je stanje. In se je ugotovilo, da tisti, ki je upravljal s tem servisom, ni obvestil lastnika, kakšno je stanje. Jaz verjamem, da so morali vedeti, da jim dvojni plašč rezervoarja ne tesni. Veste, kaj bi se zgodilo, nekaj takega kot se je na Hvaru, kar naenkrat bi imeli v mandraču deset ton nafte ali bencina," je dejal Bogatič.
Tudi občinska svetnica Romina Kralj je na pretekli seji na občino naslovila vprašanje glede bencinske črpalke – zanimalo jo je, kdaj je najemnik uradno obvestil Komunalo Izola ali Občino Izola o prekinitvi najemnega razmerja, kateri ukrepi so bili sprejeti po prekinitvi najemnega razmerja za zagotovitev delovanja črpalke in kakšna je časovnica za ponovno vzpostavitev delovanja bencinske črpalke. Prosila je tudi za kopijo najemne pogodbe, v kateri so določeni roki in obveznosti najemnika in najemodajalca.
Na včerajšnji seji se je odzvala na odgovor, ki ga je na njena vprašanja posredovala občina. "Iz tega odgovora nisem začutila tega interesa (za reševanje te problematike, op.a.), ampak ko smo sprejemali proračun, so mi dale upanje, da bomo to rešili in tudi verjamem, da bomo," je dejala. Nato pa nadaljevala s sugestijo. "Mi imamo še vedno v vseh sistemih javnega obveščanja prijavljeno bencinsko črpalko v občini Izola. Zdi se mi pametno, da bi to vsaj deloma, dokler te črpalke v resnici ni, umaknili, da ne bi prišlo do kakšne neljube tožbe, ker nismo ažurirali podatkov, ki jih mogoče moramo," je dejala in predlagala, da se odmakne tudi znak Petrola in naj Petrol svojo infrastrukturo, ki je ne potrebuje, odmakne.
Bogatič je pojasnil, da je Komunala s Petrolom dogovorjena, da bodo oznake odstranili in odmaknili svoje imetje. Obenem je pojasnil, da so rezervoarji iz leta 1995, s strani občine pa so bili odkupljeni leta 2012.
Velik interes za najem bencinske črpalke
Bogatič je dejal tudi, da je že nekaj zainteresiranih najemnikov za omenjeno bencinsko črpalko, med njimi tudi Petrol, MOL in eden izmed privatnikov. "To pomeni, da bomo imeli interes, ampak mi moramo urediti infrastrukturo, ki je propadla. To nista samo dva rezervoarja, to gre za lovilec olja prostornine petih kubikov, ker imamo nove predpise. Prehodno obdobje 15 let, da se vse to uskladi, je minilo pred nekaj meseci, to je po mojem Petrol dobro vedel, zato je tudi odstopil. In zdaj je to padlo nam na pleča. Mi bomo to naredili, ampak to se ne da jutri naredit," je v razpravi pojasnil župan.
Začasna rešitev
Po njegovih besedah naj bi zadevo reševali jeseni, septembra ali oktobra, "v vmesnem času bo pa definitivno drugi teden povedano, na kakšen način". "Naš predlog je temu zainteresiranemu, ki ima svoje privatne črpalke, da on pride s tovornjakom dvakrat do trikrat na teden za določeno število ur in natanka tiste, ki imajo potrebo. In to bo naredil, obljubil je," je sklenil župan.
Občina Izola bo, kar potrjuje tudi včeraj sprejeti rebalans, izvedla javno naročilo kot lastnik javne infrastrukture in šla v sanacijo dotrajane opreme in izvedla postopek za izbiro novega najemnika bencinskega servisa. Za zagotavljanje delovanja bencinskega servisa za plovila je predvidenih 160.600 evrov, so sporočili iz občine.
Ostale investicije po rebalansu proračuna
Po sprejetem rebalansu občina med drugim načrtuje tudi zamenjavo umetne trave na nogometnem stadionu, kar je ocenjeno na dobrih pol milijona evrov, pri čemer upajo na sofinanciranje s strani ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter Fundacije za šport. Na razpis kulturnega ministrstva je prijavljen tudi projekt nadaljnje obnove Podestatove palače, ki je ovrednoten na nekaj več kot 191.000 evrov. Med večjimi naložbami izpostavljajo še nakup vozila za potrebe urgentnega zdravnika v višini 85.400 evrov, del sredstev zanj bo zagotovilo ministrstvo za zdravje.
Komentiraj
Močno upam, da novi najemnik ne bo Petrol - v dobro občine Izola.
omenjene zahteve, ki zadevajo območje Livad so večplastne in niso tako ozko usmerjene, kot jih hočejo prikazati vodilni in odgovorni za takšno stanje, ki se vleče že vsaj od izgradnje novih blokov na tem območju, kar pomeni od 1980 leta naprej. Glede na to, da se v teh stanovanjskih blokih uporablja mešenica propan-butana, tako za sanitarno vodo kot tudi za ogrevanje, je vse to povzročilo, da so se določene ulice z rampami in "panetoni" zaprle za promet, saj so bili včasih avtomobili parkirani skoraj do vhodnih vrat. Ne glede na to, se je po nekaterih ulicah dogodilo, da so zaradi velike koncentracije plina ter prevelikega posedanje vgrajenih plinskih cevi ter napeljave, pokrovi jaškov leteli v zrak, bila pa je tudi velika eksplozija ter požar v ulici Emilia Driolia 4, kar je vse nakazovalo na nevzdržno prometno situacijo.
Po postavitvah zapornic ter "panetonov" se sedaj praktično ne more več do lastnih stanovanj in so velike težave, ko je potrebno kaj pripeljati za vse uporabnike ter lastnikje stanovanj, bodisi novo stanovanjsko opremo, da ne govorimo ob kakšni sanaciji kopalnic ter stanovanja, kar je po tolikih letih docela razumljivo. V takšnem okviru ostaja alternativna možnost, da se obvesti redarstvo ali Komunalo, da odprejo ali dovolijo uporabo takšnih prevozov, da tamkajšnji stanovalci uredijo najbolj nujne in pereče probleme. Drauga plat medalje, pa je, kako je vse skupaj organizirano, saj je potrebno pridobiti predhodno dovoljenje za prehod in odklenitev zapornic, saj o tem odločajo "posvečeni", ki imajo ves nadzor nad urniki in možnostmi prehodov zapornic. Poseben problem pa so tudi nujna zdravstvena oskrba, saj menda nihče ne ve, kdaj bo kdo iz Območja Livad potreboval nujno zdravniško pomoč ali prevoz z reševalnim vozilom v SBI ali v druge bolnišnice v UKC Ljubljana ali celo Maribor. Glede organiziranosti, ki ima mnogo pomanjkljivosti, se lahko že zaplete, ko pride ali pripelje stanovalca iz Livad, kakšna druga reševalna služba, ki ima sedež v Postojni, Sežani ali Ilirski Bistrici in ti ne vedo za vse naše težave in prošnje na razne urade, ko pripeljejo ali odpeljejo bolnika iz Livad. Da ob tem ne govorimo, kako prijetno je, ko je potrebno nekoga na bolniškem vozičku peljati vse do zapornic, kjer čaka reševalno vozilo, ob vsakovrstnih vremenskih razmerah ob dežju, burji,..verjemite, tisti, ki je to poskusil v ostri zimi, si je to zapomnil za celo življenje. V tem okviru pa so stanovalci Livad, tudi v podrejenam položaju z vsemi tistimi, ki imajo parkirišča pred stanovanji ali stanovanjskimi hižami. Da ob tem ne govorimo o prednostih takšnih ureditev, posebej sedaj , ko vsi silijo k nakupom električnih ali hibridnih avtomobilov z možnostmi hitrih polnilnic. Verjemite, kljub temu, da je stanovalcev v Livadah več tisoc, na tem območju ni niti ene samcate polnilnice e-avtomobilov, pa vodstvo občine v vseh teh letih poudarja, da je v službi občanov...
Poleg tega pa je res, da je glede na število prebivalcev v Livadah, število gospodinjstev ter število avtomobilov v teh gospodinjstvih, presega enega, dva, tri, lahko, pa tudi več avtomobilov, ki jih uporabljajo občani s stalnim bivališčem v Livadah, da je število parkirnih mest, tudi zaradi zgoraj naštetih specifičnosti Livad, veliko premalo. In sedaj hočejo naši zakonodajalci še zmanjšati število dovolilnic na eno samo vozilo, ko pa je bilo še v odloku 10.02.2000, dovolilnica dovoljena za do 4 istovrstna vozila stanovalcev v Starem delu mesta ter Izoli, Livade pa so bile takrat izvzete. Tukaj se postavlja vprašanje, kje se bo parkiralo preostale avtomobile v družinah in gospodinstvih, mar na preostalih plačljivih parkiriščih, kar bo še poslabšalo premoženjsko stanje gospodinjstev, da ne govorimo o upokojencih.
Ko smo že pri velikem problemu v Livadah, ki se ga kot kaže nihče ne upa lotiti, niti Stavbenik kot investitor, niti odgovorni za takšno stanje, niti ustrezni inšpektorji, saj je vse to posledica načina kurnenja na območju Livad, to je uporabo utekočinjenega plina UPN, ko so možnosti prehoda na zemeljski plin s strani dobavitelja Butan plin, zelo majhna. Na tem področju so bile v preteklosti žal, tudi smrtna žrtev ter hospitalizirani zaradi zastrupitev s plinom, pa se še vedno nekdo igra z našim zdravjem. V obdobju vselitve so nam zagotavljali, da bomo imeli najbolj čisto ogrevanje, najbolj ekološko ogrevanje, kar se je v veliko letih izkazalo za veliko zmoto, saj cene mesečne uporabe tega plina dosegajo ali v nekaterih zimskih mesecih presegajo tudi 200 € na mesec. Zato so se mnogi preusmerili na drugačen način ogrevanja, kot so klime, toplotne črpalke ali drugo...Največji problem pa je, da so v stanovanjskih blokih mnogokje neustrezni, tako konstrukcijsko kot uporabniško, dimniki in dimne tuljave, saj ne omogočajo uporabe modernih konvekcijskih plinskih kotlov s prisilnim vlekom, sedaj so namreč v uporabo tako plinski kotli, ki črpajo kisik iz prostora in imajo po zakonu omejeno časovno uporabo. In vse te konstrukcijske spremembe dimnikov, ki to sedaj niso, bi morali vgraditi nove tuljave, ki bi segale od vrha stanovanjskega bloka, do posameznega uporabnika in gospodinjstvo, kar naj bi seveda krili iz lastnih stroškov. To pomeni, da bi za konstrukterske in izvedbene napake graditeljev stanovanjskih blokov v Livadah, morali sami stanovalci, ki smo pošteno plačali svoja stanovanja, morali sedaj to popravljati na svoje stroške, kar bi še bolj osiromašilo družinski proračun.
No, sedaj pa bo nova podražitev utekočinjenega plina na 5,5204 €/m3, kar bo še bolj oklestilo in prizadelo uporabnike takega načina uporabe sanitarne vode ter ogrevanja. Tukaj se hitro razblinijo želje Butan plina, da bo uspel zagotoviti velike rezervoarje za uporabno mestnega plina, kot ga imajo sedaj v novih naseljih blokov v Kopru. Vse to pa razgalja vso bedo tudi državne politike, ki je subvencionirala uporabo zemeljskega plina ter znižala njegove cene, medtem pa ni nihče upošteval željam uporabnikov utekočinjenega plina tudi pri nas v Livadah. Da ob tem ne govorimo o oddajanjih stanovanj preko ARBNja ter dovoljeni dolžini oddaje, ki bo sedaj odvisna tudi o posameznih občin, da ne govorimo o higieni, o gomazečih ščurkih ter podganah, o iztrebkih, ki jih puščajo lastniki psov, ob in pri ,otroških igriščih ter zelenicah, pa še o veliko drugih žgočih problemov, ki še vedno ne najdejo mesta na sejah odločevalcev ter vsakokratne politične vrhuške...
Vse to so dejanski problemi, da se ne našteva še vseh ostalih, ki zadevajo vsakdanje delo in življenje občanov, ki bi morali na dnevno red tako v Krajevno skupnost, kot tudi v vse ostale odgovorne institucije ter posebej odgovorne na Občini Izola, ki bodo, kot izgleda odločali o naši bodočnosti, predvsem pa, kako obremeniti naša gospodinjstva ali pa z ustreznimi okrepi še bolj polniti svoj proračun ter morda na tiho začeti uvajati skrite davke, seveda pod drugim imenom...